28. veebr 2018

100 sõna Eestile. Eesti on minu kodu

Olen eestlane ja elan Eestis. Mulle meeldib siin, sest siin on mu kodu, pere, sõbrad ja sugulased.
 
Eestis on hea elada, sest siin on ilus ja puhas loodus. Igal kevadel korraldataks talguid “Teeme ära“, mille käigus inimesed koristavad oma kodukohas. See on tore üritus, minagi olen kodulähedastest talgutest osa võtnud.

Tore, et Eestis on neli aastaaega – kevad, suvi, sügis, talv. Kevad on looduse tärkamise aeg. Suvel saab ujumas käia. Sügisel kaunistavad loodust värvilised puulehed. Talvel saab suusatada ja kelgutada.

Mulle meeldib, et Eesti on väike riik. Siin on hea ja turvaline elada. Ma armastan Eestimaad ja jään siia igaveseks.

Rainar, 6. kl



Sinine on sinu taevas..., must on mullapind.., valgeis ehteis Eesti kased... - need on algse Eesti lipulaulu laulusõnad, mis kirjeldavad minu arvates väga hästi Eestit – minu kodumaad.
 
Süvenedes tänapäeva ajakirjandusse, jääb kahjuks kõlama  igalt poolt, et Eestis on halb elada, maksud on kõrged, palgad väikesed, keegi ei vastuta millegi eest. 

Peale negatiivsuse on Eestis minu arvates siiski palju positiivset, mida pole kuskil kirjas, vaid seda on vaja tunnetada. Kõige olulisem on see, et meil ei ole sõda. Meil ei ole suuri looduskatastroofe, me saame õppida koolis oma emakeeles.

Eesti on väike iseseisev, demokraatlik riik Läänemere kaldal. Olen uhke, et olen selle riigi kodanik.

Reinar, 9. kl