12. juuni 2020

Neljanda klassi lapsed teistsugusest kevadest


Selle aasta kevad oli teistsugune. Me ei käinud koolis, vaid õppisime kodus. Alguses tundus see väga lahe, et ei pidanud kooli minema, aga nädala möödudes see enam nii tore ei olnudki.

Mulle meeldis algul see, et ei pidanud hommikuti nii vara ärkama. Mul oli selline tunne, nagu oleks jälle vaheaeg alanud ja see valmistas rõõmu. Kahjuks sai hea tunne ruttu otsa, sest pidin üksinda hakkama õppima. See ei olnud üldse tore. Halb tunne tekkis ka sellest, et ma ei näinud klassikaaslasi ega teisi sõpru. Ära jäid ringid, trennid ja võistlused. Ma ei näinud  vanaema, sest kõik kartsid viirust. See oli väga kurb. Kui ma väga kurvaks muutusin, siis läksin oma koera Rakiga metsa äärde jalutama. Mõnikord tuli kass Sepo ka meiega kaasa, siis läks tuju palju paremaks.

Mulle tundus, et koolitööd oli väga palju. Võib-olla sellepärast, et vahepeal pidin ühte ülesannet mitu korda tegema. Ema ei jätnud mind enne rahule, kui ülesanne oli korralikult tehtud. Tulemuseks oli see, et kooliasjad saidki hästi tehtud. Ema seletas igat asja põhjalikult, kui ma millestki aru ei saanud. Päris palju õppisin arvutis töötamist.

Nii pikalt kodus olemine tekitas minus väga üksildase tunde. Loodan, et varsti kaob see viirus ära ja sügisel saab jälle normaalselt koolis käia.
Reesi

Mulle meeldis tänavune kevad. Armastan kaua magada ja õhtul ei taha uni tulla. Koolis käies aga pidin hommikuti vara üles tulema. Üksi olles oleks kindlasti igav hakanud. Mul on aga kodus õde ja väike vend ning üksi olla polegi mingit võimalust. Mõnikord hoopis tahan neist eemale ja sõpradega kohtuda. Õnneks  sain seda vahepeal teha. Mul on Võrus hea sõber Sten, kelle juures ma mõned korrad sain käia. Sten käis ka minul külas. Tema on peres üksiklaps ja elab korteris, tal on igatahes igavam kui minul.

Kummaline oli see kevad lisaks koroonaviirusele ka ilma poolest. Ühel päeval võis näha nii päikest, rahet kui ka vihma. Väga veider minu arust.
Tegelikult igatsen juba ka oma teisi sõpru ja ootan, millal saan oma sünnipäeva pidada, mis oli juba märtsis.
Markus

Selle aasta kevad oli tõesti teistsugune. Koroonaviiruse tõttu olime koduõppel. Kuid ka väga tore oli, kuna sain hommikuti kauem magada. Õppimise poolest oli mul kerge. Harjusin uue olukorraga kiiresti. Kodus mul igav pole, kuna saan sõpradega läbi videokõne rääkida. Lemmikud tegevused, mida kodus teen, on joonistamine ja kassi kiusamine. Õmblemine meeldib samuti. Koduaias on praegu väga ilus, kuna õunapuud ja lilled õitsevad. Meil on nüüd terrass, millel saan päikest võtta. Õhtuti kui päike loojumas on, käin emaga jalutamas või mõne sõbrannaga, jälgides 2+2 reeglit. Nüüd ootan väga suve algust, et saaksin ujuma minna.
Kerli

See kevad on minu jaoks päris väljakutseterohke olnud. Kõik algas nii äkki. 

Olime käsitöötunnis, kui  tuli uudis, et Võrus pandi koolid kinni. Korraga valdas mind veider tunne, et kui meie kool ka kinni pannakse, kuidas siis hakkama saame ja milline hakkab välja nägema õppimine. Kui koolipäev läbi sai, läksin koju ja jäin uusi uudiseid ootama. Järgmisel päeval pidi meil olema emakeelepäeva kultuurhommik. Lootsin, et meie kooli ei panda veel kinni, aga õhtul kui ma magama läksin, siis nägin kooli kodulehel, et see siiski juhtus. Mind valdasid tollel hetkel samaaegselt kurbus ja rõõm. Tasapisi pidi sellega harjuma, et enam ei ole õpetaja see, kes sind õpetab, vaid vanem. 

Koduõpe ei olnud tegelikult väga raske, sest ma sain siiski igakülgselt abi küsida. Ootasin ikka väga, et äkki on mingi võimalus  ja saab kooli tagasi minna. Igatsesin väga oma sõpru ja õpetajaid. Ma arvan, et koduõpe õpetaski meile tegelikult kõige rohkem austama oma õpetajaid, sõpru, vanemaid ja iseennast. Kokkuvõtteks ütleks ma, et see oli suur iseenda proovilepanek.
Kadiliis

Ma võin juba praegu ära öelda, et see kevad on minu jaoks midagi täiesti uut. Kevad algas suure plahvatusega märtsis, kui sain teada, et ei saa koolis käia. Sellega lendas vastu taevast minu ,,kevadplaan" - nii ma seda kutsun. Plaanisin minna Saksamaale, Londonisse ja Soome. Kurvastasin, kui sain teada, et ei saa kaks nädalat koolis sõpradega aega veeta. Lugesin päevi ja paar päeva enne uuesti kooli minemist juhtus midagi ootamatut. Sain teada, et kooli ei saa veel järgmised kaks nädalat ja nii kordus see iga kahe nädala tagant. 

Mulle hakati andma kodutöid interneti kaudu. Paar nädalat pakkus see isegi tohutult põnevust, kuid mul oli tunne, nagu paljud asjad puuduksid. Ära olid kadunud sõbrad, õpetajad, hommikul vara ärkamine.

Ühel päeval ärkasin ja tundsin, et kõik ei ole veel kadunud. Kooliajal toimusid mul ratsutamistunnid. Kahjuks ei võtnud  treenerid mind mitu nädalat trenni. Kuid õnneks lubati mul vaikselt eratunnis osalema hakata. Käisin viis korda nädalas trennis ja tundsin, kui palju rohkem ma karantiini ajal olen hakanud ratsutama. Varsti sain end kirja pandud võistlustele, mis tekitas palju elevust.

Praegu mõtlen, et kui seda kõike ei oleks juhtunud, kas  oleksin siis ratsutamisega nii kaugele jõudnud? 

Distantsõppes on kindlasti midagi teistsugust. Midagi erilist. Võin kokkuvõtteks öelda, et see eriline ongi teinud minu kevade nii omapäraseks
Jessica

Esimene karantiinipäev algas nagu tavaline reede: olime söönud ja ootasime bussi. Ootasime kümme minutit ja kui bussi ikka veel ei tulnud, otsustasime minna autoga. Kuid enne sõitu kontrollis mu ema igaks juhuks telefoni ja selgus, et ei pidanudki kooli minema. Olin päris pahane, sest mul olid kõik kodutööd tehtud ja emakeelepäeva tähistamine koolis jäi ära. 

Järgmise nädala esmaspäeval sõitsime Tallinnasse ja veetsime nädala seal. Sain teada, et korvpallivõistlused jäävad ära, mis mulle ei meeldinud, sest olin palju harjutanud. Pärast esimest nädalat natuke teistsugust ja võib-olla ka raskemat tööd otsustasid meie vanemad, et mina, Jaan ja Laura peaksime veetma järgmise nädala vanaisa ja vanaema juures, et ema-isa saaksid Tallinnas rahus töötada. See ei olnud minu arust hea mõte, sest vanaema muretseb meie kodutööde pärast ennast ogaraks. 

Siis jõudis kätte minu esimene kõnetund matemaatikas. Kõik läks hästi peale selle, et Jaan tegi kõnetunni ajal päris kõva müra. Hinnet see õnneks ei kõigutanud. Saime teada, et karantiini pikendati, mis oli siis hea uudis, kuna ei tundnud VEEL koolist puudust.  Järgmisel nädalal suundusime koju tagasi. Hakkasin pidama treeningpäevikut.

Paar nädalat ei juhtunud midagi erilist, kuni hakkasime käima sõbra Rihhardi pool. Kuna isa polnud kodus, ei käinud me trennis. Mängisime sõbra pool jalgpalli, kui isa, ema ja Laura tulid. Poleks Rihhard neid väravaid liigutanud, poleks seda juhtunud, mis just juhtus. Nimelt mina ja Karl ( Rihhardi nõbu) jooksime mõlemad palli poole, mis oli  kahe ukse juures. Tahtsin end nende abil peatada, kui mu sõrm jäi kahe ukse vahele. Inimlik refleks oli see kohe välja tõmmata ja tänu sellele tuli mul pool küünt ära. Hoidsin sõrme külma vee all ja isa otsustas koju minna, et kiirabi kutsuda. Kui sõrm oli kinni seotud ja valuvaigistid võetud, läksime tagasi Rihhardi poole, sest üksi oli kodus igav. Selleks päevaks jalgpallist mulle piisas. Kui mõned päevad hiljem läksime Võrru siduma, selgus, et küüne oleks pidanud kohe tagasi panema. Kuid parem hilja kui mitte kunagi - sain kohaliku tuimestuse ja asi tehti ära. Pärast natukest paranemist sain jälle trennis käia. Nüüdseks on sõrmel juba palju parem.

OLI VAST KEVAD!    
Hendrik

Sel kevadel pidime kogu aeg kodus olema. Samas toimus igal pool miskit seoses koroonaviirusega ja seda oli omamoodi põnev jälgida. Omaette kodus olles sain oma hobidega tegeleda kui muidu. Õppisin ära rulasõidu ning sain koduloomadega rohkem tegeleda kui tavaliselt.

Eelmisel aastal haudus meie kanaperes üks kana endale tibud välja ja sel aastal tuli meile idee saada pardipoegi. Ühel päeval  oligi üllatus, et pardiemad hakkasid mune hauduma. Kui seda uudist kuulsin, olin väga elevil. Pardiemad hauvad veel praegugi ja on ise väga ärevil. Loodame varsti pesas tibusid näha.

Ühel päeval leidsin ma oma suure venna rula ja tuli idee hakata rulasõitu õppima. Alguses oli raske, kuna ma ei osanud seda veel hästi. Kui juba sõpradega lubati kokku saada, siis nende abil õppisin rulasõidu kiiresti selgeks. Mõned trikid olid lihtsamad, mõned raskemad, kuid ma ei andnud alla. Minu ema arvas ka, et ma oskan juba päris hästi rulatada. 

Õppima pidime sel kevadel ka, kuid kuna oli distantsõpe, siis tegi seda igaüks omas kodus. Sain õppimise aega ja tempot ise valida. See oli mugav ja meeldis mulle väga. Hommikul sai kauem magada ja ei olnud kusagile kiiret. Sageli lahendasime ülesandeid sõbrannaga koos videokõnes, teine teisel pool telefoni. See andis peaaegu sama tunde, nagu oleksime koos klassiruumis olnud, aga päriselt koosolemist ei asenda ikka mitte miski muu.

Tagasi mõeldes oli see kevad üldiselt päris tore, vaatamata pidevatele hirmutavatele koroonauudistele. Õnneks ei jäänud keegi minu perest ega tuttavatest koroonasse ja loodan, et seda ei juhtu ka edaspidi.
Annika

Distantsõpe algas mul päris hästi, sain olla rohkem arvutis. Mõni ülesanne oli küll raskem, kuid õpetaja abiga sain hakkama. Hommikuti ma puhkasin, söötsin kanu ja õhtul õppisin. Kui Robin õppis, siis mina puhkasin ja vastupidi, kui mina õppisin, siis Robin puhkas. Tegelikult oleksin tahtnud olla koolis.  Distantsõppes oli keerulisem aja planeerimine, lihtsamad kõnetunnid. Meeldis ka joonistamine, muret valmistas see, et isa ei osanud mind heegeldamises aidata. 

Mulle ei meeldinud kodus õppida, kuigi sain täiesti uue kogemuse.
Marian