18. veebr 2014

Minu kodukoht

Minu kodu asub Varstu vallas Kangsti külas.

Minu kodukoht ei ole suur. Vanasti elas siin palju rahvast ja kõigile jätkus ka tööd. Nüüd on jäänud külades palju maju tühjaks. Sellegi poolest paistab meie kant silma lasterikaste peredega. Hea meel on mul ka selle üle, et kodud on korda tehtud. Majade ümber kasvavad puud ja põõsad, suvel õitsevad lilled.

Külas väärib tähelepanu kiigeplats, kus suvel peetakse jaanipidusid ja iga viie aasta tagant tähistatakse kodukandipäeva. Eelmisel aastal oli see teist korda.

Kangstis on alles veel teedevalitsus, kus minugi vanaisa töötab.  Sika külas asub kaks looduskaitse all olevat silmaveeallikat. Kõrgepalu külas seisab vana mõisahoone – endine kool, kus õppis minu vanaema.  Alles on ka  suur rahvamaja, milles vanasti näidati filme ja
peeti pidusid.

Kõrgepalu asub mägise koha peal, sellepärast ongi tal selline nimi. Üle oru teisel mäel kasvab kaheharuline eesti kõrgeim mänd, mille üks haru on kuivanud. Selles külas kasvatatakse  ka lambaid. Suvel kui lambad karjamaal söövad, jätavad möödasõitjad mõnikord auto seisma, vaatavad ja pildistavad neid.

Kui ma väike olin, töötas  meie külas kaks kauplust. Nüüd käime linnas oma toiduvarusid täiendamas.

Aga sellegi poolest armastan oma  kodukohta, sest siin on mu kodu ja pere.

Kristo Juul, 5. kl