19. mai 2019

Mõtteid emast ja emale

Ema. Elu algus ja valgus. Toetavad käed ja esimesed astumised. Unejutud, loetud lood ja lauldud laulud. Plaastriga kriimus põlved-harakale halu, varesele valu. Raamatud, linnud ja liblikad. Sinililled, ülased, karikakrad. Lõhnad!
Mis on ilus ja mis inetu?
Kasvamine!
Tujukus, jonn ja lahkarvamused. Puberteet. Kõige selle talumine ja ikka endast andmine. Mõistvalt, hoolivalt ja hellalt. Kasvad! Tema toel ja abil, Ja siis lähed! Lendad tema peost ja pesast. Ta lehvitab! Ei palvet ega palumist, et tule.
Kuid tule ikka! Ta ootab! Tule ja räägi, kuidas sul läheb. Toeta tema töntsi astumist ja puhu valud elu poolt kriibitud südamelt.
Tule!

Sofia, 8. kl


Mis või kes on ema? Ema on õlg, millel nutta, kui sul on olnud raske päev. Parim sõber, kes kuulab nii sinu rõõme kui ka muresid. Inimene, kes hoolib sinust kõige rohkem selle maamuna peal ja on alati sinu poolt, isegi kui kõik teised on  selja pööranud. Seega ei saa öelda, et emadel on ainult üks ülesanne -  sind kasvatada. Nad mängivad lapse elus väga tähtsat rolli kõigi oma tugevuste ja nõrkustega, mis teevadki neist emad, keda sa armastad.

 Emma, 8. kl


Ema on inimene, kes ei hülga sind isegi kõige halvemas olukorras. Tema peale saab alati loota. Mis kõige olulisem, ema usub sinusse ka siis, kui sina oled endasse usu kaotanud.
Minu ema pole minusse kunagi usku kaotanud. Elu rasketel hetkedel on ta mind suutnud veenda uuesti proovima, isegi kui toimub järjekordne ebaõnnestumine - see on teinud mind tugevaks. Ilma temata oleksin ma paljudele asjadele käega löönud.
Minu ema on aidanud mind juhtida õigele teele hetkedel, mil olen kompinud pimeduses…

Stella, 9. kl


Ema, sinu kirjeldamiseks pole lihtsalt sõnu. Oled  väga oluline ja tähtis.  Kui poleks sind,  poleks ka mind. Sa oled alati ja igas olukorras minu kõrval ja ei vea mind kunagi alt - õpetad, seletad ja oled kannatlik. Kui sa ka vahel  natuke pahandad, pole sellest midagi, see tähendab, et armastad mind ja hoolid minu käekäigust. Kui mõelda kõigele, millega igapäevaselt hakkama saad, oled  justkui tõeline superkangelane, kelle võimeid ei suuda keegi ületada.
Sellel ilusal kevadpäeval, kus emasid koos täname, ütlen, kui väga ma sind armastan ja austan. Aitäh, ema!

Karoliina, 8. kl