12. juuni 2020

Viienda klassi laste mõtteid distantsõppest


Märtsikuus hakkas meile kooliaeg väga imelikult. Tuli välja, et ka meie riiki ja maakonda on jõudnud viirus nimega Koroona. Varsti tuli otsus, et koolid lähevad karantiini ja edaspidi tuleb kodus õppida. Tundus väga lahe ja arvasin, et nüüd saab rohkem puhata ja mängida. Varsti sain aru, et see nii lihtne polegi.

Arvutiaega tuli jagada õega ja alati ei saanud ruttu ära õpitud. Ema palus mul vahel ka puhkepause teha ja nii jäidki mõned lihtsamad tööd õhtusse. Distantsõpe oli minu jaoks keerulisem, kui koolis õppimine. Vahel ei saanud ülesannetest aru, mõnikord tegin vale töö ära ja pidin uuesti alustama. Juhtus ka seda, et vastused ei jõudnud õpetajani ja tuli uuesti saata. 

Olin mõned korrad selle viiruse peale täiesti vihane. Ma ei näinud oma sõpru üldse, isegi poes ei lubatud käia. Umbes kuu ajaga harjusin selle kõigega ära ja kui tuli esimene videotund, olin ma väga elevil ja rõõmus, et sain jälle klassikaaslasi näha. Järgmine rõõmsaks tegev uudis tuli mais, sest matemaatikaõpetaja kutsus meid kooli. Veider oli koolimaja nii tühja ja vaiksena näha.

Kõige naljakam ongi asja juures see, et kui muidu ootasin ma puhkamist ja koolipäevade lõppemist, siis nüüd ootasin väga kooli. Kodus muutus igavaks, kui ainult oma perega võis koos olla. Ainus meie perest, kelle elus ei muutunud sel ajal midagi, on mu isa. Tema sai ikka tööl edasi käia. Ise ootan suve ja loodan, et enam midagi sellist ei juhtu.
Sten

12. märtsi õhtul olin koolis ja ootasin tennisetrenni. Järsku tuli teade, et see  jääb ära, mille üle olin väga kurb, sest tennis on üks mu lemmikspordialadest. Samal päeval, neljapäeva hilisõhtul tuli direktorilt teade, et koolis enam käia ei saa ja peame jääma distantsõppele ning hakkama ise kodus õppima. Tuli endal saada hakkama, kuna vanemad käisid tööl edasi ja vanaema-vanaisa olid karantiinis, sest kartsid seda covid-viirust. Raske oli ka see, et pidin õppimise ajal oma väikest õde hoidma, kuna ka lasteaed pandi kinni. Probleeme oli ka arvutiga, sest see on meil vana ja ei tööta nii nagu vaja, aga lõpuks saime hakkama.

Päevakava nägi selline välja: ärkasin vara, sõin hommikusöögi ja hakkasin õppima, peale mida  läksin õue Keviniga mängima. Kui ema töölt tuli, kontrollis ta tehtud ülesanded ja siis saatsin need õpetajatele.
Autor: Rasmus Hainoja

Ma olen mõelnud, mis küll selle aasta suvest saab, kas tohib sõpradega koos olla või peab distantsi hoidma ja ikka veel ainult koduhoovis mängima. Tahaksin suvel Saaremaal käia, aga kuna seal oli palju koroonahaigeid, ei tea, kas saame minna.
Rasmus H

Minu jaoks algas see distantsõpe keeruliselt, sest tundsin hirmu, et ei saa hakkama arvuti kasutamises. Õnneks olid kodus vennad, kes mind vahel aitasid, kui ei osanud. Tekkis hirm, kuidas mul üldse minema hakkab.  Arvasin, et ei saa õigeks ajaks koolitöid tehtud ja saadetud. Siis ma ütlesin endale iga päev, et saan hakkama ja saingi. Tasapisi läks hirm üle. Distantsõpe oli omamoodi kogemus ja mulle hakkas see meeldima.

Algul tekitas hirmu matemaatika, sest tuli uus õpetaja ja uus kogemus matemaatikatunnist. Õpetaja oli tore, aitas alati, kui ei osanud. Vahel juhtus ka, et internet ei töötanud korralikult ja häkkis palju, siis tööd hilinesid. Õpetajad said kõik olukorrast aru ja mõistsid. See oli lahe! 

Päevad olid nagu tavalised koolipäevad. Ärkasin tavaliselt kell 7:00. Umbes kaheksa ajal hakkasin oma õppetöödega tegelema, vahel ka tegin järgmise päeva töid. Kehalise kasvatuse tunni olin  õues, et ei läheks vormist välja. Tegin kodus ka palju muid töid: ladusime puid riita, korjasime põllult kive, vedasime oksi jne. Seda kõike sain kasutada kehalise kasvatuse treeningpäevikus. Füüsiline töö kosutas mind vaimselt väga, pärast oli hea olla. 

Alati tegin kõigepealt ära oma koolitööd ja  kui aega üle jäi, oli see minu päralt. Raamatut ei jõudnud lugeda, kuid suvel loodan seda parandada. Sõitsin palju rattaga ja hüppasin batuudil -  see kosutas mind väga. Mõtted läksid õppimisest kõrvale. Pärast oli pea selgem ja mõte liikus paremini.
See kevad oli minu jaoks hoopis teistsugune, sest olen pidanud väga palju ise õppima ja arenema.  Sõpradega suhelda ei saanud, sest neil omad tegemised. 

Enda arvates tulin ma distantsõppega päris hästi toime. Huvitavad olid videotunnid matemaatikas ja eesti keeles. Raskeimaks aineks osutus matemaatika, kus tuli päris tõsiselt pingutada. Arvutist otsides vastavaid teemasid ja valemeid leides sain endale asjad selgeks. 

Sain arvuti kasutamise paremini selgeks, oskan nüüd otsida infot ja abi netist. Distantsõppes tööd tehes sain väga hästi keskenduda, sest keegi ei rääkinud  vahele ega seganud õppimisel. Minule sobis see distantsõpe hästi ja see võiks toimuda ka tulevikus.
Merilin