30. nov 2016

Minu hobi(d)

Oma hobidest pajatavad Sofia 6. kl ja Rainar 5. kl.


Tänu hobustele olen ma selline, nagu ma olen  praegu.

Hakkasin ratsutamas käima seitsme-aastaselt. Enne seda sai niisama siin-seal ponisõitu tehtud.
Ühel õhtul võtsin kätte ja uurisin internetist, kus asub mulle kõige lähem tall ning leidsin selle Hüti talust. Käisin seal vaatamas ja mulle meeldis. Mõeldud, tehtud. Hakkasingi Hüti tallis ratsutamas käima ja natukese aja pärast ühines minuga ka Emma.

Hobused on läbi mu elu olnud minu parimad sõbrad. Neid saab usaldada palju rohkem kui inimesi. Nad ei pruugi aru saada, mida sa räägid, aga nad on sulle toeks ja ei reeda kunagi.

Esimeses klassis olid mul koolis suhteliselt halvad ajad. Mind narriti, sest oskasin lugeda ja kirjutada juba enne kooli. Mõnikord kui ratsutamas käisin, sain oma mured hobustele rääkida, juhtus, et koos pisaratega. Suvevaheajal, pärast esimest klassi, läksin ratsalaagrisse ja seal sain aru, mida teha tahan - ratsutada ja hobuste eest hoolitseda. Teise klassi läksin teadmisega, et tallis ootavad mind hobused ja see tegi olemise palju lihtsamaks. Mulle tekkis rohkem sõpru ja mind ei narritud enam.

Tahan olla hobusega. Soojendada oma külmunud käsi ta laka all, lasta tal pista oma pehme koon minu pihku ja vaadata ta suurtesse pruunidesse simadesse. Me õpime iga kord teineteist paremini tundma, usaldama. Meie sõprust ei tohi teeselda, selles ei tohi olla omakasu. Ainult nii ületame kõik takistused. Mis see inimese elugi siis on? Aina üks takistussõit.

Suhtlemine nende imeliste elusolenditega, nende sõpruse ja usalduse võitmine on õppetund kogu eluks. Sõprus lõpeb seal, kus algab umbusk, algab usaldamatus. Hobune peab usaldama mind ja mina hobust. Hobused ei ole ainult minu sõbrad, nad on minu perekond!

Sofia, 6. kl



Maal ei ole väga palju võimalusi, et käia kuskil trennis või mõnes tehnikaringis. Minul on sellised hobid, millega saan tegeleda kodus või osaleda üritustel koos pereliikmetega. Minule meeldib paberist asju meisterdada, autokrossidel käia ja rattavõistlustel osaleda.

Ükskord ehitasime koolis päkapikumaja paberist ja kartongist. Mulle hakkas selline meisterdamine meeldima ja nii asusingi kodus asju paberist kokku liimima. Olen teinud autosid, maju, maske, linde ja loomi.

Autokrossidel osalemine on samuti minu hobi. Kahel viimasel aastal olen olnud autokrossil rajakohtunik. See tähendab seda, et lasen autod rajalt maha, kui nende sõit on lõppenud. Käisin ka rajakohtuniku koolitusel selle aasta kevadel.

Veel meeldib mulle rattaga sõita. Varem sõitsin lihtsalt koos venna ja sõpradega ratastega ringi. Nüüd olen kahel viimasel suvel osalenud "Hauka velotuuril". Suvel lõpetasin tuuri teise kohaga, sain isegi auhinna. See tuur on nagu päris võistlus, kus osalevad ka täiskasvanud.

Mulle meeldib, et saan tegeleda hobidega, mis mulle huvi pakuvad. Iga inimene peaks saama teha seda, mis ta rõõmsaks teeb.

Rainar, 5. kl